30 Januari 2018

Bahan Bantu Mengajar Untuk Prasekolah


Pada 27 Disember 2017 yang lalu, saya bekerjasama membantu guru prasekolah untuk membina bahan bantu mengajar untuk kanak-kanak prasekolah secara sukarela. Hasil daripada perbincangan, kami memutuskan untuk membina akuarium dengan sumber bahan kos rendah iaitu menggunakan kotak printer sebagai bahan utama. 

Kami memilih tema hidupan air untuk topik Sains Awal. Bagi mengelakkan ketandusan idea dalam membina bahan bantu mengajar, guru prasekolah boleh membina konsep yang sama seperti bahan bantu mengajar ini dengan mempelbagaikan topik seperti pengangkutan, bunga-bungaan dan sayur-sayuran. Saya percaya, kanak-kanak pasti teruja  dan tertarik dengan bahan bantu mengajar ini. Jadi sekiranya anda mempunyai kotak atau kertas seperti surat khabar, simpan dan manfaatkannya untuk dijadikan sebagai bahan kitar semula. 

Bahan Bantu Mengajar - Hidupan Air


Selamat Mencuba !

Tiada ulasan:

Salahkah Saya Memilih...

Ramai yang sering bertanya kepada saya berkaitan bidang apa yang saya belajar di universiti. Bila saya beritahu 'pendidikan awal kanak-...